pondělí 16. května 2011

Takový mocný národ - Úvod

Nedávno jsem se bavila s jednou Ruskou. Ta se mi svěřila, že stačí, aby někoho pozdravila a oni se jí hned ptají, jestli je z Ruska. Ta milá žena nechápala, proč by to tak mělo být, když jenom řekne: "Hello!"
V tu chvíli jsem si vzpomněla na film Kolja a jak tam Svěrak komentuje Rusy: "Takový mocný národ, ale nejsou schopni říci "h" i kdyby se rozkrájeli". Tak jsme s drahou Ruskou trénovaly výslovnost písmene h. Tak snad, až se s někým opět setká, řekne Hi! namísto Chi!
A tahleta malá příhoda mi dala inspiraci: co kdybych začala psát o mocné zemi, v které právě bydlím? My Češi máme plno představ o tom, jaké je to v USA. Ale pravda je mnohdy hodně odlišná. Taková mocná země, ale...
A tak se budu snažit Vám něco o USA povědět. Čistě subjektivně, jak jsem to za více než deset let pobytu v USA zažila.

Žádné komentáře:

Okomentovat